Kun yritys, tuote tai aihe kaipaa moniulotteista ja pureutuvaa tulkintaa, onnistuu se parhaiten mediasisällön kautta, kuten videoilla tai kuvilla. Vaikka median kulutus on nousussa, on silti “aika per sisältö” yleisesti laskussa. Striimus pitää huolen, että kohderyhmäsi huomionrippeet hyödynnetään maksimaalisesti ja media saavuttaa katsojansa.
Hyvän median tunnusmerkkejä on:
- Mietitty tarina ja kohderyhmä. Jotta valmis materiaali vastaa katsojan tarpeita, täytyy alkuun pohtia kohderyhmän potentiaalisia kiinnostuksen kohteita ja laatia sen pohjalta tarttuva tarina.
- Koukuttavuuden saavuttaminen. Videossa ensimmäiset sekunnit ja kuvassa massasta erottuminen ovat tärkeitä elementtejä, kun katsoja halutaan sitouttaa median sisältöön ja sanomaan.
- Grafiikat ja äänet. Realismin vastapainona ja korostavana tekijänä toimivat mainiosti pienet graafiset ja animoidut elementit, sekä äänitehosteet tai sisältöön sopivat musiikit.
- Vuorovaikutteisuus ja interaktiivisuus. Lisäämällä mediaan julkaisualustan tarjoamia linkki- ja interaktiivisuustoimintoja parantaa katsojan sitoutumista ja mahdollistaa tarkemman mittaamisen.
- Brändin audiovisuaalinen hyödyntäminen. Brändi-ilmeen hyödyntäminen grafiikoissa ja materiaaleissa on tärkeää brändimielikuvan tehostamisen kannalta.
Lopputuloksena syntyy koukuttavia ja oivaltavia mediatoteutuksia, joiden pääpainona on tarinankerronta ja sanoman korostaminen audiovisuaalisin menetelmin.